Magyarország állampolgárai által, a rendvédelmi - ezen belül a rendőrségi - munkával szemben támasztott minőségi követelményeknek megfelelően, a szolgálatot teljesítő kollégáknak minden nap meggyőző szakmai és kommunikációs kompetenciákról kell tanúbizonyságot tenniük, valamint jogszerűen és szakszerűen, a konfliktusok lehető legszerencsésebb megoldására törekedve módon kell intézkedniük. A rendőri munka, különböző helyzetekben nagyfokú differenciálást és helyzetmegítélést követel meg. Ennek az elvárásnak csak abban az esetben tudnak megfelelni a szolgálatot teljesítő rendőrök, ha az oktatási intézményekben megfelelő szakmai képzésben részesülnek.
A képzés során a rendvédelmi technikum alapfeladata a rendvédelmi, és a rendőri szakma elsajátítását megalapozó elméleti ismeretek és készségfejlesztő tantárgyak oktatása, a szakmai tudás sokoldalú elmélyítése.
Az oktatás végrehajtása során az oktatókat tantárgyanként – a színvonalasabb és hatékonyabb munkavégzés érdekében - munkaközösségekbe szerveztük.
A munkaközösség, a szakcsoport jelenlegi struktúrájának kialakulásához azonban több fejlődési szakaszon kellett átesnie, amely szakaszok egybeesnek a rendészeti szervek szervezeti fejlődésével.
1993-tól 1998-ig az iskola állománytáblájában tanszékek formájában jelent meg a Bűnügyi és Igazgatásrendészeti tanszék és az Informatikai és Társadalomtudományi tanszék.
A Bűnügyi és Igazgatásrendészeti tanszék tanári állománya oktatta a nyomozástani ismeretek, a jogi és közigazgatási ismeretek, büntetőjogi ismeretek és a szabálysértési és igazgatásrendészeti ismeretek tantárgyakat.
Az Informatikai és Társadalomtudományi tanszék tanári állománya oktatta az informatika, híradástechnika, gépírás, idegen nyelv, az intézkedés lélektan és rendvédelem története tantárgyakat.
Az 1998-as évtől 2000-ig a tanszék elnevezés szakcsoporttá változott, a nevek és az oktatott tantárgyak azonban maradtak.
A 2000-es évektől az egyes oktatott tantárgyak elnevezései változtak, megjelent a társadalom és kommunikációs ismeretek, a jogi ismeretek összefoglaló elnevezés. A gépírás oktatása megszűnt, mint önálló tantárgy, beépült az informatika oktatásába.
A szakcsoport 2004. szeptember 01.-től Alapozó Ismereti Szakcsoport elnevezéssel működik.
Osztályvezető:
Rák László Antal alezredes rendőrségi tanácsos Iroda: 2. épület/fsz. 2. Tel: 31/50-40
Mesteroktató:
Fenyvesi Kornél r. alezredes Tel: 31/50-47
Kiemelt oktatók:
Bárány Zoltán c. r. alezredes Tel: 31/50-43
Dr. Nagy Ákos Sándor r. alezredes Tel: 31/50-42
Löveiné Semság Márta r. alezredes Tel: 31/50-48
Nagyné Ozsvári Tímea r. alezredes Tel: 31/50-53
Soltész Imre István r. alezredes Tel: 31/50-44
Tóth Géza Endre r. alezredes Tel: 31/50-45
Tóth Károly r. alezredes Tel: 31/50-72
Oktatótiszt:
Lükő Ádám Zoltán r. százados Tel: 31/50-43
Szakoktatók:
Cselepák Péter Sándor r. törzszászlós Tel: 31/50-79
Farkas Péter r. törzszászlós Tel: 31/50-79
Oktatók:
Baginé Urszin Mária mv. Tel: 31/50-71
Balogh Zsolt mv. Tel: 31/50-78
Baloghné Kanyó Ágnes mv. Tel: 31/50-75
Géczi Annamária mv. Tel: 31/50-78
Habony Ildikó Emma mv. Tel: 31/50-74
Jónás Zsolt mv. Tel: 31/50-77
Király-Fóris Anett mv. Tel: 31/50-74
Lukovics Gézáné mv. Tel: 31/50-75
Patolts Ágnes mv. Tel: 31/50-71
Szekeresné Kiss Edit Tel: 31/50-76
Szellemi alkalmazott:
Homer Alice mv. Tel: 31/50-41
Jelenleg a szakcsoport tanárai által oktatott tantárgyak:
Jogi tanulási terület:
A tanuló betekintést nyer a Rendőrség által végzett jogalkalmazási tevékenységekbe.
Képes értelmezni a feladata ellátásához kapcsolódó legfontosabb jogintézményeket, fogalmakat és a szakterminológiát. Megismeri jogrendszerünk alapját és az alapvető jogok rendszerét.
A szabálysértési- és büntetőjogi ismeretek elsajátítása útján a tanuló meg tudja ítélni, hogy mely emberi magatartások jogsértőek, ezek közül melyek tartoznak a szabálysértések és melyek a bűncselekmények körébe.
A közigazgatási ismeretei bővülnek valamint a rendőrség által végzett fegyverrendészeti tevékenység során, képes az ellenőrzési feladatok végrehajtására.
Alkalmassá válik elkülöníteni a helyszíni és a közigazgatási bírságot és azok kiszabási feltételrendszerét.
Ez a több jogágat felölelő elsajátítandó tudás, stabil alapot teremtenek a rendőri intézkedések szakszerű, magabiztos végrehajtásához.
Rendvédelmi informatika:
A rendvédelmi informatika tantárgy oktatásának célja, hogy a tanuló tudja kezelni, felügyelni, használni és alkalmazni a fegyveres és rendvédelmi szerveknél egységesen rendszerben lévő számítástechnikai (hardver, szoftver), híradástechnikai, biztonsági berendezéseket.
Szakmai idegen nyelv:
Gyakorlatorientált képzéseink során felkészítjük a tanulóinkat arra, hogy az intézkedési helyzetnek megfelelően kommunikáljanak angol vagy német nyelven olyan témakörökben, mint például az igazoltatás, okmányellenőrzés, gépjárműellenőrzés, ruházatátvizsgálás, közlekedési baleset, segítségnyújtás, közlekedési szabálysértések, közrend- és vagyon ellenes szabálysértések és bűncselekmények.
Társadalmi és kommunikációs ismeretek:
A tantárgy tanításának célja, hogy a tanuló ismerje és értse meg azokat a társadalmi jelenségeket, problémákat, amelyekkel munkája során találkozik és önismeretre épülő képességfejlesztés során a rendőri hivatáshoz méltó magatartást, intézkedés kultúrát alakítson ki.
Bűnügyi ismeretek:
Intézményünkben a központi programnak, illetve a szakmai programunknak megfelelően a tanulói állomány bűnügyi képzésben is részesül. Munkánk során megismertetjük a tanulókat a helyszínbiztosítási feladatokkal, a büntetőeljárás szabályaival, valamint a rendőrjárőri tevékenységhez kapcsolódó kriminológiai és kriminalisztikai ismeretekkel is.
Különös figyelmet fordítunk az írásbeli dokumentációs tevékenység-, és a különféle bűnügyi jellegű szituációs feladatok gyakorlására is Tantárgycsoportunk bonyolítja le a bűnügyi alaptanfolyam képzését, ezen kívül részt veszünk a körzeti megbízottak, a mentorok, az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevők és az iskolaőrök oktatásában is. Tanulóink bűnügyi terület iránti érdeklődését a bűnmegelőzési (DADA), a kriminalisztikai-, és nyomozási szakköri tevékenységekben is támogatja. A „Z” generáció digitális irányultságához alkalmazkodva oktatást- tanulást segítő szakmai tananyagainkat a „Teams” felületet felhasználva, a „Kahoot!” és a „Redmenta” digitális platformokon biztosítjuk.
Rendőri testnevelés és önvédelem
A tantárgy oktatásának célja a tanulók fizikai állóképességének, erőnlétének fejlesztése, valamint a rendőri munka során alkalmazott önvédelmi technikák elsajátíttatása. A tanuló legyen képes a munkavégzéséhez kapcsolódó testi kényszer és kényszerítő eszközök szakszerű alkalmazására.