
- Találatok: 271
A rendőr tiszthelyettes képzés duális jellegéből adódóan, tanulóink minden gyakorló szolgálatot kijelölt rendvédelmi mentor felügyelete alatt töltenek el. Abban, hogy a megfelelő szintű és minőségű szakmai gyakorlat meg tudjon valósulni, a rendvédelmi mentornak kiemelt szerepe van.
Bővebben: Rendvédelmi mentorok pedagógia-módszertani felkészítése

- Találatok: 970
TRIDENT PROJEKT
Az irányító irányítása – a rendőri szakmai gyakorlat európai megközelítése
2020-1-RO01-KA202-080136
A szakmai gyakorlat a rendőrképzés fontos részét képezi. A mentor szerepe alapvető fontosságú abban, hogy a tanulóknak a minőségi élményt teremtve kínál lehetőséget az ismeretanyag, a kompetenciák és a készségek megszerzésére. A rendőrök oktatása és képzése az integráció, a diverzitás, a mobilitás és a migráció Európájában valósul meg. A nemzetközi történések jelentős változásokat hoznak a rendőri munkában, s szemtanúi vagyunk annak, hogy mennyire különböző területeken szükséges a rendvédelmi szervek intézkedése. Életbevágóan fontos globális, nemzetközi megoldást találni a különböző helyzetek kezelésére (pl. a világjárvány kezelésére).
Ilyen körülmények között 3 ország: Románia, Németország és Magyarország rendőrképző intézményei – a Kolozsvári „Septimiu Muresan” Rendőriskola, a Rhineland-Palatinate Rendőr Egyetem, a Miskolci Rendvédelmi Technikum stratégiai partnerségben egyesítették erőfeszítéseiket, azzal a céllal, hogy egységes gyakorlati képzési keretrendszert hozzanak létre a mentorok kompetenciáinak fejlesztésével, valamint a szakmai gyakorlatnak az oktatás és szakképzés területén megjelenő európai trendeknek megfelelő megszervezésével.
Ezen cél elérése érdekében négy nagy célkitűzés született:
1. az objektivitás és minőség erősítése a rendőrképző intézményekben tanulók szakmai gyakorlatának szervezésében azáltal, hogy korrelálják a mentorok oktatási módszereit és eszközeit a tanulási program tanulói eredményeivel, és útmutatókat hoznak létre erre a tevékenységre vonatkozóan;
2. a munkaerő piaci elvárásokra alapozott tanulmányi program létrehozása, amely a hivatásos mentorok számára szükséges kompetenciák megszerzését célozza;
3. a tanítás és munkahelyi tanulás hatékonyságának növelése innovatív IT eszközök használatával;
4. a mentor szerepének erősítése a tanulók polgári oktatásában a diverzitásra és a marginalizált csoportokkal kapcsolatos jogállami alapelvekre való tekintettel.
A pályázat eredményei szellemi termékek sorozata lesz: A mentorok foglalkozási szabványának alapelemei; A mentor képzés tanulmányi programterve; A mentor képzés tanterv projektje; Szakmai gyakorlati útmutató; Mentorok szakmai gyakorlati útmutatója; Tanulók szakmai gyakorlati útmutatója; TRIDENT oktatási platform.
A mentorok valamennyi szellemi terméknek célcsoportját képezik. Egységes szakmai és képzési keretrendszert fognak kapni, amely alkalmazkodik az új nemzetközi követelményekhez, és még számos didaktikai eszközt és módszert, amelyek segíteni fogják őket mentori tevékenységükben. A mentorokat megbízó rendőri szervek egyértelmű kiválasztási és értékelési kritériumokkal fognak rendelkezni, és biztosítható lesz, hogy a mentorok tevékenysége minőséget képviseljen, és olyan képesítésen alapuljon, amelynek van képzési szabványa. A három ország rendőrképző intézménye fel tudja használni ezeket az eszközöket a mentorok képzésének megszervezésében és a tanulók szakmai gyakorlatának irányításában. Ezen kívül a tanulók szintén hasznát vehetik a nekik dedikált útmutatónak és az oktatási platformnak, ami egy tanulási, értékelési s kommunikációs eszköz is lesz.
A projekt erősíteni fogja a kapcsolatot az oktatási intézmények és a rendőri szervek között mindhárom országban. Az elkészült szellemi termékek elhelyezésre kerülnek a partnerek web oldalain, és a partner ország valamennyi rendőre számára hozzáférhető lesz, csakúgy, mint más európai partner rendőri szerv számára
O1: Mentorok foglalkozási szabványának alapelemei
O2: Tanulmányi Program a szakmai gyakrolati mentorok képesítésére
O3: Oktatási tanterv a szakmai gyakorlati mentorok képzéséhez

- Találatok: 33
Tisztelt Rendvédelmi Mentorok!
A rendőr tiszthelyettes képzés vonatkozásában a Szakképzésről szóló 2019. év LXXX. törvény és a szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet előírja, hogy rendvédelmi mentor csak az lehet, aki pedagógiai-módszertani képzésen részt vett.
Ennek megfelelően intézményünk egy és három napos mentorfelkészítéseket tart, attól függően, hogy volt-e már valaki mentor, vagy sem.
A mellékelt dokumentumokban megtalálhatják az 1 napos, illetve a 3 napos felkészítés tematikáját, továbbá néhány olyan tájékoztató anyagot, amely segíthet eligazodni a rendőr tiszthelyettes képzés rendszerében.
Miskolci Rendvédelmi Technikum képzési programja
MRVT I. és II. évfolyam gyakorló szolgálatának terve
1 napos mentor tréning (forgatókönyv)
3 napos mentor térning (forgatókönyv) 1. nap
3 napos mentor tréning (forgatókönyv) 2. nap
3 napos mentor tréning (forgatókönyv) 3. nap
A jó mentor - gyakorlat (online verzió) - Bárány Zoltán c.r. alezredes
A mentor - Koleszár Zoltán r. alezredes