Másfél tanéves szakmai oktatásban résztvevő tanulók kibocsátó ünnepsége
Másfél tanéves szakmai oktatásban résztvevő tanulók kibocsátó ünnepsége
2025. február 14-én 09:30 órától tartottuk a Miskolci Rendvédelmi Technikum tanulói éttermében a 2023 szeptemberében kezdődött másfél tanéves technikusi szintű szakmai oktatásban résztvevők ünnepélyes eskütétellel
Mi már tudjuk, hogy a januári tavasz sok látogatót ér. A kedvező időjárás nemcsak ránk volt jó hatással, de az érdeklődők is szívesebben ismerkedtek intézményünkkel a kellemes napsütésben.
A Miskolci Rendvédelmi Technikum és a Miskolci Egyetem Ferenczi Sándor Egészségügyi Technikum együttműködésében megvalósuló, „Az élet szolgálatában!” című Nemzeti Tehetség Programban nyertes pályázatunk programsorozata
Interaktív Konferencia a Miskolci Rendvédelmi Technikumban
2025. január 22-én szerveztük „A rendőrré válás képzési útjai” című interaktív konferenciát a Miskolci Rendvédelmi Technikumban.
2025. január 17-19. között Miskolc adott otthont a Kézilabda Diákolimpia V-VI. korcsoportos, „A” kategóriás országos döntőnek. Az országos döntőt - a Magyar Diáksport Szövetség megbízásából a B-A-Z Vármegyei Diáksport
(Ne vedd sértésnek, hogy az Internet elfogadott hangvételével, tegezve szólunk hozzád!)
Örömmel üdvözlünk iskolánk megújult honlapján és reméljük, hogy Te is hasonló érzésekkel böngészel majd rajta és ezután újra és újra visszatérsz hozzánk. Ehhez igyekszünk oldalainkat változatos tartalommal megtölteni és naprakészen tartani. Megtalálod itt az intézményekre jellemző és kötelezően megjelenítendő közérdekű információkat, dokumentumokat, de igyekszünk eleget tenni a csak ránk jellemző sajátos információk megjelenítésének is.
Oldalainkon nyomon követheted fontosabb eseményeinket, szervezetünk életét, változásait.
Iskolaként kötelességünk és érdekünk is a tanulás segítésének és a tanulókkal való kapcsolattartás minden eszközének megragadása. Oldalainkon sok, a tanulmányokat segítő és szervezési jellegű információ található. Regisztrált felhasználóink honlapunkon keresztül érhetik el az iskola elektronikus tudásbázisát, a képzések segédanyagait.
Honlapunk a statikus információtartalom mellett dinamikus, interaktív kapcsolattartásra is törekszik. Fórumunk és e-learning területünk a tanulni, beszélgetni vágyók számára ehhez széles lehetőséget biztosít. Itt várjuk érdeklődő kérdéseidet, tanácsaidat, javaslataidat. Online formában azonnal, vagy későbbi reagálással egyaránt számíthatsz arra, hogy választ kapsz. E válasz származhat vezetőtől, tanártól, tanulóinktól egyaránt. A lényeg az, hogy el tudd mondani, meg tudd kérdezni, amit szeretnél, és arra segítséget bárki adhat, aki képesnek vagy illetékesnek érzi magát. Honlapunk sok éve üzemel és a lehetőségekkel soha senki nem akart visszaélni. Erre kérünk Téged is.
Fontos újdonság, hogy honlapunk új verziója akadálymentes, így egyenlő hozzáférést biztosít a fogyatékkal élő embertársaink részére is, és az informatikai fejlődésekkel lépést tartva mobil készülékekre optimalizált nézettel is rendelkezik.
Úgy gondolom, hogy teljes részletességgel nem szabad és nem is lehet itt mindenről szólni. Fedezd fel magad mindazt, amiről szóltam és persze azt a sok más dolgot is, amiről nem!
A MISKOLCI RENDVÉDELMI TECHNIKUM TÖRTÉNETE 1976 - napjainkig
1972-ben a Belügyminisztérium Tanulmányi és Propaganda Csoportfőnökség új tervet dolgozott ki a rendőrképzés színvonalának és rendszerének javítására. Ebben az Alapfokú Rendőriskola tananyagának korszerűsítését és újabb rendőrtiszthelyettes-képző iskolák alapítását írták elő (ekkor még ezen a néven működött rendőrképző intézmény). Így jött létre 1976-ban Miskolcon, Szegeden, Szombathelyen és Csopakon tiszthelyettesi iskola.
Intézményünk elődjében 150 fős tanulói és 23 fős dolgozói létszámmal indult meg a képzés.
Megújították a nevelési, oktatási alapdokumentumokat, új tantervek, tanmenetek születtek, kötelezővé tették az óravázlatok készítését is. Megjelentek az oktatástechnikai eszközök, a személyi feltételek javítása érdekében kidolgozták a tanári képzés fejlesztési koncepcióját.
Az 1978-79-es tanév újabb változásokat hozott. Az új megoldás szerint az egy éves képzési időből hat hónapot az iskolában elméleti órákon töltöttek el a hallgatók, a többit pedig az ország valamely területén úgynevezett gyakorló őrsökön. A gyakorló szolgálatról visszatérve év végi vizsga zárta a tanulmányokat. E megoldás azt eredményezte, hogy egy időben dupla létszámban lehetett rendőröket képezni. A megnövelt létszámmal járó feladatok azonban a tanítási – tanulási folyamatok minőségére károsan hatottak.
1981-ben a rendőri állomány megnövekedett létszámhiánya következtében ismét jelentős változás történt a képzésben. Kidolgozták a rövidített, 2 hónapos sorkatonai szolgálat letöltése utáni rendőri képzést, mellyel együtt a fiatalok vállalták, hogy öt évig a rendőrség állományában maradnak. A tananyag viszonylag állandó volt ebben az időszakban. Amíg korábban írást, helyesírást, fogalmazást, történelmet, földrajzot is oktattak a tanfolyamokon, addig ebben az időben az általános közismereti tárgyak már lekerültek a palettáról. A képzés bázisát a közrendvédelem, közlekedés (KRESZ, közlekedés rendészet, vezetés technika), jogi ismeretek (büntető-, szabálysértési, igazgatási jog), testnevelés, alaki-karhatalmi kiképzés, lőkiképzés, munkavédelem és egészségügy, híradástechnikai és informatikai ismeretek, Marxizmus – Leninizmus tantárgyak alkották.
Az iskolában 1980-89 között végezték a tartalékos, valamint 1980-ban és 1982-ben a körzeti megbízotti állomány továbbképzését, zászlósi beosztásra felkészítést 1983-tól folytattak.
A 90-es évek Iskolánk a jelenlegi helyére, a Magyar Honvédség átszervezése kapcsán megüresedett Petőfi laktanyába a Rendőri Ezred 4. zászlóaljának objektumából (Stromfeld laktanya) 1992-ben költözött át, és ezzel nyert önálló elhelyezést.
Iskolánkban 1993-ban kezdődött meg az érettségire épülő, kétéves, nappali rendszerű, de a felnőtt oktatás sajátos szabályai szerinti szakközépiskolai képzés. Az évi 150 fős képzési kapacitású intézményből tervezetten 2 x 400 fős oktatási bázis alakult ki. Ezzel együtt az iskola oktatói és egyéb dolgozói létszáma is közel ötszörösére emelkedett.
A rendőrség nagyfokú létszámhiánya és a már állományban lévő alacsonyabb iskolai végzettségű rendőrök szakmai alapképzésének biztosítása az átmenet folyamatosságát tette indokolttá. Ennek érdekében az iskolán együtt volt jelen az új szakközépiskolai képzési forma és a régi 10 hónapos tiszthelyettesi alapképzés. Intézményünk az 1992-1993-as tanévben helyi és kihelyezett tagozatokon (Eger, Szécsény, Nyíregyháza, Debrecen) összesen 1240 fő, helyben 150 fő alapképzését végezte el. A szakközépiskolai évfolyam beindításának szükségessége ugyanakkor további bővítéseket indokolt, az oktatás fejlesztése mellett folytatódott az iskola területén lévő épületek rekonstrukciója.
A folyamatos rendőri létszámhiány megszüntetése érdekében parlamenti döntés született a Rendőrség létszámának 2000 fős növeléséről. 1993-ban a Parlament Honvédelmi Bizottsága a rendőri szervek létszámhiányának pótlása érdekében a bevonulás után 3 hónappal az arra jelentkező sorkatonák Rendőrséghez történő átirányítását (központi státuszra kerülő állomány), felvételét és beiskolázását támogatta.
A rendőri munkával szembeni megnövekedett követelményekből adódóan nemcsak a képzés időtartama, formája, hanem az oktatott tantárgyak száma és tartalma is folyamatos változáson ment keresztül. Az 1993. évi oktatási reformmal a korábbi képzési formákhoz képest új szakmai tantárgyak kerültek a tantervbe, illetve kiemelt figyelmet kaptak egyes, az európai elvárásoknak is megfelelő intézkedési kultúra kialakításához szükséges közismereti tantárgyak. Ennek megfelelően az alábbi tantárgyak oktatására került sor: közrendvédelem, közlekedés, nyomozástan, szabálysértési és igazgatásrendészet, csapatszolgálat, büntetőjog, jogi és közigazgatási ismeretek, lőkiképzés, rendőri testnevelés, gépírás, informatika és számítástechnika, idegen nyelv, intézkedés-lélektan, rendvédelem története, rendőri szolgálati technika, munka- és egészségvédelem, osztályfőnöki óra. A képzés teljes időtartama 3168 óra volt, melyből mintegy 2300 óra az iskolai elméleti- és gyakorlati foglalkozásokon, 800 óra pedig az első év végén és a második évben a gyakorlati képzési helyeken került megvalósításra. A rendőrképzés jogi átalakulása időben közel egybe esett a köznevelési és szakképzési jogi szabályozás megújulásával.
Az 1994-ben elfogadott rendőrségi törvény a hivatásos állományba vételt érettségihez és szakközépiskolai rendőr szakképzettséghez kötötte. E törvény hatályba lépésével a rendőr szakközépiskolák a rendőrség tiszthelyettesi utánpótlásának kizárólagos szolgáltatójává váltak.
A rendőr szakközépiskolák 1996 áprilisától az akkor létrehozott Készenléti Rendőrség alárendeltségébe kerültek, de ez az elképzelés nem vált be, ezért a belügyminiszter 1997 januárjában visszaállította az iskolák önállóságát. A tanulók a képzés első tanévének tanintézeti képzését befejezve a rendőrség hivatásos állományába kerültek kinevezésre, a második tanévben az elméleti képzés idejére vezényelték őket az iskolába.1996-ban a létszámhiány enyhítése céljából különböző alapfokú, kétszer öthónapos és egyéb tanfolyamok indultak rendőri szerveknél, amelyeket csak 1998-ban sikerült megszüntetni.
Ebben az időben került előtérbe a közösségi rendőrségi modell, a tantárgyak tartalma és szerkezete ehhez igazodott. Az 1997-ben elfogadott Központi Tanterv a korábbi struktúrával ellentétben a kétéves szakközépiskolai képzést követően csak őr-járőr beosztások betöltését tette lehetővé. Magasabb tiszthelyettesi beosztások betöltését különböző szaktanfolyamok elvégzéséhez kötötte.
1998-tól megkezdődött a Belügyminisztérium oktatási struktúrájának átalakítása, a különböző képzések és továbbképzések szervezeti, tartalmi korszerűsítése. Az iskolarendszer átalakításának megszervezése a tanintézetek aktív közreműködésével a BM Oktatási Főosztályra hárult. A meglévő rendőr tanintézetek a határőr iskolákkal (Adyliget, Sopron, Körmend) egyetemben 1999-ben integrálódtak a Belügyminisztérium szervezetébe, és 1999 augusztusában Rendészeti Szakközépiskola néven a korábbinál szélesebb feladatrendszerrel újjáalakultak.
Az intézmények, így iskolánk alapfeladata is módosult. Már nem kizárólag a rendőrség, hanem a rendvédelmi szervek részére történt és történik napjainkban is két évfolyamos, nappali és levelező tagozatos szakképzés, valamint számos át- és továbbképzés. Az iskolák alapítója és fenntartója a belügyminiszter volt, aki a szakközépiskola szakmai irányítását és felügyeletét a Belügyminisztérium Oktatási Főosztályon, míg gazdálkodásának irányítását és felügyeletét a BM Oktatási Igazgatóságon keresztül látta el.
A tanintézetek megkezdték képzési rendszerük átalakítását, a vegyes képzések (rendőr illetve határőr szakok) bevezetését. A határőr iskolák részéről Adyligeten és Sopronban, a rendőrképző intézmények esetében pedig Miskolcon szervezték meg a vegyes képzéseket. A budapesti, csopaki és szegedi iskolák továbbra is kizárólag rendőrképzést folytattak. A korábbi gyakorlattal szemben a tanulók csak tanulmányaik befejezése után kerültek hivatásos állományba, addig közterületi szolgálatellátásra nem voltak vezényelhetők, így a képzés sokkal kiegyensúlyozottabbá vált, gyakorlati idejük alatt végig mentor felügyelte munkájukat, vett részt képzésükben.
Az ezredforduló
1999 szeptemberében elsőként intézményünkben indult be a rendőr szakképzéssel párhuzamosan a határrendész szakképzés is. Az alapképzés mellett 1998-tól megkezdődtek a szaktanfolyami képzések is (körzeti megbízotti, járőrvezetői, bűnügyi nyomozói és vizsgálói). 2000-ben jóváhagyták a rendőr és határrendész szakirányú képzések Központi Programját. E központi programok alapja a miskolci iskolában már beindult kísérleti évfolyam tanterve volt. A programok bevezetésére 2001-től került sor.
Ugyancsak 2001-ben hagyták jóvá, a más rendvédelmi szervektől átvett hivatásos, illetve a Belügyminisztérium köztisztviselői, közalkalmazotti állományában lévők rendőrszakmai felkészítését iskolarendszeren kívüli formában biztosító rendészeti szakközépiskolai képzés Központi Programját.
Ugyanebben az évben döntés született iskolánkban az első minőségbiztosítási rendszer bevezetéséről. Pályáztunk a COMENIUS 2000 Közoktatási Minőségfejlesztési Program I. modelljének kiépítésére. A vezetés és a dolgozók minőségi munka iránti elkötelezettsége, az iskolai belső folyamatok szabályozásának igénye és a vezetés kitartása végül is sikerre vezetett. Így kezdődhetett meg 2002-ben sikeres pályázat eredményeként, szakértői csoport támogatásával a COMENIUS I. modell egyéni formában történő kidolgozása, bevezetése, mely program 2004-ben ért véget. Az elvégzett munkát az Oktatási Miniszter oklevéllel ismerte el.
2003-tól az iskolarendszeren kívüli képzésben az országos és területi rendvédelmi szervek képviselőinek bevonásával Szakmai Tanácsadó Testületet működtet iskolánk. 2007-től a testület tevékenységi köre kiterjed már az iskolarendszerű képzésre is.
A Felnőttképzési Akkreditáló Testület 2004-től négy év időtartamra akkreditált felnőttképzési intézménynek minősítette az iskolát. Az akkreditációs eljárás során vizsgálták az iskola felnőttképzési tevékenységét, valamint a felnőttképzéshez kapcsolódó valamennyi irányítási és döntési folyamat szabályozottságát. Az akkreditációt azóta folyamatosan sikeresen megújította iskolánk.
2004-ben Magyarország európai uniós csatlakozásának időszakában, az országban addig működő hét rendészeti szakközépiskola közül a szakmai vezetés három iskolát (budapesti, soproni, csopaki) megszüntetett. A rendőr és határrendész tiszthelyettes képzést ezt követően négy rendészeti szakközépiskola folytatta tovább, melyekben a rendőr és határrendész képzés párhuzamosan folyt. Adyliget, Körmend, Miskolc és Szeged azóta helyszínei a leendő tiszthelyettesek képzésének. Az intézményi struktúra átalakításával egy időben a tiszthelyettes képzés országos beválás-vizsgálatára, és ennek tapasztalatai alapján a 2000-ben bevezetett kerettantervek korrekciójára is sor került.
A rendészeti szervek állományába tartozó, rendészeti szakközépiskolai szakképesítéssel nem rendelkezők, valamint a más fegyveres vagy rendvédelmi szervektől átvételre kerültek számára rendőr szakon 2004-től, határrendész szakon 2005-től kezdődött meg az iskolarendszeren kívüli szakképzés. Az eltelt évek alatt sok százan szereztek ilyen módon szakképesítést.
A COMENIUS program megvalósítása során szerzett tapasztalatokat hasznosítva ekkor kezdett hozzá az iskola az intézmény Minőségirányítási Kézikönyvének kidolgozásához is, melynek alapjául az Európai Kiválósági Modellt (EFQM) választottuk, összhangba hozva azt a szakképzés európai keretrendszerével.(CQAF).
Az így létrejött MRSZKI EFQM modellt felnőttképzési szempontból 2008-ban elfogadta az akkori Szakmai Tanácsadó Testület is, melynek a szakirányító szerveken túl a megrendelő rendőri szervek képviselői is tagjai voltak. Az Iskolai Minőségirányítási Program 2005-ben készült el a 2005-2008-as időszakra vonatkozóan. Az IMIP-et 2007-ben a pedagógus teljesítményértékelés szempontjaival egészítettük ki.
A BM Oktatási Főigazgatóság irányításával megkezdett szaktanfolyami rendszer-korszerűsítés keretei között az iskola a rendvédelmi szervek bevonásával elkészítette a Körzeti Megbízotti és az Egységes Belügyi Bűnügyi szaktanfolyamok új képzési programjait.
2006 nyarától az állami irányítás szerkezetének átalakítása következtében az intézmény fenntartója a BM Oktatási Főigazgatóság helyett annak jogutódja, az IRM Oktatási Főigazgatósága lett.
Szakközépiskolánkban 2008 szeptemberétől bevezetésre került az Európai Unió és a magyar szakképzési keretrendszer elvárásainak megfelelő kompetencia alapú moduláris rendőr szakmai képzés.
2008-ig, a Rendőrség és Határőrség integrációjáig önálló szakképesítésekként önálló képzési program alapján folyt a rendőr és határrendész tiszthelyettes szakmai képzés. A 2006-os Országos Képzési Jegyzékben a belügyi szándék már közös szakmai követelménymodulokat alakított ki. Ezzel 2008. szeptember 1-jétől a szervezeti integrációval párhuzamosan a képzés integrációja is bekövetkezett.
Az Országos Képzési Jegyzékben ekkor jelent meg a korábbi önálló rendőr és határrendész szakképesítések helyett a közrendvédelmi-rendőr és a határrendészeti-rendőr szakmai elágazás az egységesülő rendőr szakmán belül. Az iskolarendszerű képzés 2 éves (4 félév), nappali tagozatos, ahol a szakmai vizsgáig 3 követelménymodul tananyagtartalmát sajátíthatták el tanulóink: a rendészeti alapfeladatokat, az általános őr- és járőrszolgálati feladatokat és a két elágazásnak megfelelően a közrendvédelmi rendőri feladatokat, valamint a határrendészeti rendőri feladatokat.
2009 márciusában 100 fő hátrányos helyzetű, regisztrált munkanélküli fiatal kezdte meg tanulmányait iskolánkban, akik 470 órás iskolarendszeren kívüli képzésben vettek részt, és július 1-től a rendőrség fegyveres biztonsági őrségének tagjaként, fegyveres biztonsági őrként kerültek foglalkoztatásra a megyei rendőr-főkapitányságokon és városi rendőrkapitányságokon. A képzés programját önállóan dolgozták ki tanáraink és úttörőként ezt a képzést is iskolánk végezte először a rendészeti szakközépiskolák közül.
A szakirányítási szinten ismételt változtatás következett be, az oktatási szakirányítási feladatokat az Országos Rendőr-főkapitányság Humánigazgatási Szolgálat alárendeltségében 2009 szeptemberében újonnan létrehozott Oktatásigazgatási és Kiképzési Főosztály vette át, míg a gazdasági terület irányítása az ORFK Gazdasági Főigazgatóságához került. A fenntartó azonban továbbra is az Igazságügyi és Rendészeti, majd a Belügyminisztérium maradt. Rendhagyó képzésnek adott helyt iskolánk 2009-ben 4 hét időtartamban. A képzés célja a Rendőrség bűnügyi szolgálati ágában foglalkoztatott diplomás közalkalmazottak egységes felkészítése volt. A Magyar Rendőrség 2009-2010. évekre vonatkozó Cselekvési Programja és Feladatterve alapján elsőként a Miskolci Rendészeti Szakközépiskolában kezdődött meg a képzés, ahol az országosan tervezett 200 főből 89-en folytattak tanulmányokat. A négyhetes alapfelkészítés első állomása a rendészeti alapismeretek oktatása volt, majd a bűnügyi szakterület feladatainak ellátásához szükséges tudás elsajátításával folytatódott.
2010-es évek
A 2011 szeptemberében beiskolázott tanulói állomány számára lehetővé vált, hogy a korábbi közrendvédelmi-rendőr és határrendészeti-rendőr szakmai elágazásokon túl, közlekedési-rendőr, vagy bűnügyi-rendőr elágazáson is tanulhasson. Ezzel a korábbi úgynevezett generális rendőrképzés helyett, a speciális rendőrképzés vette kezdetét. A tanulók az utolsó oktatási félévben lévő modulban szakosodtak és szakosodnak ma is, közrendvédelmi, közlekedésrendészeti, határrendészeti és bűnügyi szakirányba.
2012-ben kezdetét vette az új rendészeti életpálya modell bevezetése, melynek első lépése a rendészeti képzés modularizálása volt. Az egységes rendészeti képzés átjárhatóságot teremtett a Belügyminisztérium alá tartozó különböző rendvédelmi szervek között. A rendőr tanulókéval teljesen megegyező kezdetű képzési program alapján kezdetét vette a katasztrófavédelmi tanulók rendészeti alapképzése. Ennek során a tanulók elsajátították a rendvédelmi életpálya alapvető szabályait, az alá- és fölérendeltségből fakadó kötelezettségeket, valamint kellő fizikai állóképességre, alaki felkészültségre és alapszintű önvédelmi, jogi, közigazgatási ismeretekre tettek szert. Az alapképzésen átesett tanulók ezt követően már a Katasztrófavédelmi Oktatási Központban katasztrófavédelmi speciális szakképzésben részesültek.
A moduláris rendőrképzés lehetővé teszi, hogy a teljes szakképesítés megszerzése előtt vagy helyett többszintű rész-szakképesítést szerezhessenek a rendőr tanulók. Iskolánk az Országos Rendőr-főkapitányság igényeinek megfelelően hatalmas létszámokkal bocsátott ki mind a 2006-os OKJ szerinti Objektumőr-kísérő rész-szakképesített, mind a 2010-es és 2012-es OKJ szerinti Őr-járőrtárs rész-szakképesített rendőröket az elmúlt években. A végzettek így már hat hónapos képzést követően jogosulttá váltak arra, hogy ugyan korlátozottabb alkalmazási területen és mértékben, de rendőri feladatokat lássanak el. Ezzel a megoldással egyrészt a rendőrség létszámhelyzetére kedvező hatást lehetett gyakorolni, mivel a teljes szakképesítéssel nem rendelkezők nem esnek ki a rendszerből, másrészt a lehetőség megmarad a rész-szakképesítetteknek, hogy a későbbiekben korábbi ismereteikre és további tanulmányokat végezve, teljes szakképesítést szerezzenek.
2012-ben az Őr-járőrtárs rész-szakképesítésre történő felkészítéssel párhuzamosan az ORFK által jóváhagyott 160 órás határrendészeti többletoktatással egészült ki a schengeni külső határra küldött rész-szakképesített rendőrök képzési programja.
Új feladatként jelent meg 2012-ben képzési palettánkon az Egységes Segélyhívó Rendszer operátorai képzésének előkészítése. A 2011-ben indult ESR-112 projekt keretében egy európai színvonalú, komplex infokommunikációs rendszert kellett bevezetnie hazánknak. Miskolcon és Szombathelyen került kialakításra egy-egy Hívásfogadó Központ. 2013 tavaszán indult iskolánkon az Egységes Segélyhívó Rendszer Hívásfogadó Központ operátorainak képzése, amelynek során 2013-ban, miskolci és körmendi oktatási helyszíneken, külső közreműködők segítségével, több mint 800 fő felkészítését szervezte meg és végezte el iskolánk. A programok engedélyeztetése és bonyolítása azóta is iskolánk feladata országosan.
20 éves jubileum
A 2013. június 27-én megtartott kibocsátó ünnepség több szempontból is kiemelkedő esemény volt intézményünk életében. Ekkor ünnepeltük ugyanis az iskola és a két éves rendőr szakképzés 20 éves jubileumát. Az évfordulónak az adott különös aktualitást, hogy az Ünnepség elöljárója Dr. Pintér Sándor belügyminiszter volt, aki 1993-ban országos rendőr-főkapitányként ezen a helyen jelentette be a Miskolci Rendőr Szakközépiskola megalapítását, valamint a rendőri szakképzés létrejöttét. A kibocsátóval egyidejűleg ünnepélyes keretek között nyitottuk meg a jubileum alkalmából berendezett iskolatörténeti kiállításunkat, amely az országban egyedülállóan mutatja be a rendőrképzés kortörténeti dokumentumait az 1880-as évektől napjainkig.
2010-es évek (folytatás)
2013 szeptemberétől a Belügyminisztérium elvárásának megfelelően jelenléti és online képzés formájában megkezdtük az egyéb rendészeti feladatokat ellátó személyek képzését. Ebben a képzésben többek között hivatásos vadászok, halászati őrök, közterület-felügyelők, mezőőrök, erdészeti- és jogosult erdészeti szakszemélyzeti tagok, természetvédelmi őrök vettek részt.
Az iskola Minőségirányítási Programját a jogszabályi követelményeknek megfelelően 2009-ben tovább formáltuk. Ekkor jelentek meg a dokumentumban a vezetői feladatokat ellátó és pedagógus munkakörben foglalkoztatottak teljesítményértékelésének szempontjai, az értékelés rendje, továbbá a teljes körű intézményi önértékelés periódusa és módszerei. Az IMIP 2011-2014-re szóló átdolgozott változatát 2011-ben a fenntartó Belügyminisztérium hagyta jóvá, amely már a nem oktatói munkakörben foglalkoztatott közalkalmazottak teljesítményértékelésének szabályozását is tartalmazta.
Iskolánk oktatási területen meglévő kettős elvárás-rendszernek való megfelelése a minőségbiztosítás területén is jelen van. A köznevelési elvárás-rendszernek megfelelően az IMIP szerinti minőségbiztosítási rendszert működtetjük, de ugyanakkor a felnőttképzés szabályrendszerének megfelelő minőségbiztosítási feladatokat is teljesítjük. A felnőttképzés szabályai szerinti Minőségirányítási Rendszerünket 2014-ben auditáltattuk, és erre 2018. évben is sor kerül.
Természetesen mindemellett mindenkor meg kell felelnünk a belügyi, rendőrségi minőségirányítási szabályoknak, az azokból adódó szervezeti és egyéni teljesítményértékelési követelményeknek is. A nagy rendszerek intézményen belüli koherens működésének megvalósítása minden esetben teljes átgondolást és önálló szabályzás kidolgozását tette szükségessé számunkra.
2015-től iskolánk és a BM Katasztrófavédelmi Főigazgatóság között egyre szorosabb szakmai kapcsolat alakult ki, amelynek eredményeként nem csupán a tűzoltó alapozó képzéseket, hanem a tűzvizsgáló, valamint 2016-tól kezdve a veszélyes áruszállítást ellenőrző katasztrófavédelmi szakemberek számára is felkészítést végzünk bűnügyi ismeretekből.
A fokozódó migrációs nyomás ellensúlyozása érdekében Magyarország Kormánya 2016-ban 3000 fős létszámbővítés mellett döntött. A leendő "határvadászok" hadrendbe állítását a felnőttképzésben folytatott őr-járőrtárs részszakképzés megszerzésére irányuló képzésnek kellett megelőznie, amelynek előkészítésében és lebonyolításában iskolánk oroszlánrészt vállalt. Az első határvadász csoportok 2016 novemberében kezdték meg az ország több pontján a hat hónapon át tartó tanulmányaikat. Nemcsak helyt adtunk a képzésnek, hanem iskolánk oktatásigazgatási és módszertani felügyeletet is gyakorolt a Hajdú- Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányságok állományának bevonásával végrehajtott kihelyezett képzések során.
2017 elejétől 2018 nyaráig az Északkelet-magyarországi rendőri szervek alosztályvezetői, osztályvezető-helyettesi, illetve alosztályvezető jogállású őrsparancsnoki beosztásban tevékenykedő vezetői számára szerveztünk három hetes vezetői kompetenciafejlesztő továbbképzéseket.
2016. szeptember 1-jétől a magyar szakképzési rendszer jelentős módosításokon ment keresztül. Ennek egyik szegmense a köznevelés intézményrendszerének változása volt, amelynek keretében a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvényben foglaltak szerint iskolánk megnevezésében változtatás vált szükségessé.
2017. május 16-i hatállyal a Belügyminiszter iskolánk nevét Miskolci Rendészeti Szakgimnáziumra változtatta.
2017-ben a képzés kerettanterve, pedagógiai programja változott. Szeptembertől új képzés indult, melynél elvárás volt, hogy a tanulók 13 alapvető rendőri intézkedés gyakorlatban történő végrehajtására legyenek felkészítve már az első tanév végi szakmai gyakorlat időpontjára. Szükségességét indokolta, hogy a Hszt. által lehetővé tett lehetőséggel a Rendőrség élt, és a tanulókat az első tanév befejezését követően próbaidő kikötésével hivatásos állományba vette.
2018-ra a Rendőrség állományában nagy létszámban gyűltek fel a rész-szakképesítéssel rendelkező tiszthelyettesek. Iskolánk 2018-2021 között a teljes szakképesítés megszerzése érdekében számukra iskolarendszeren kívüli szakképzés keretében rendszeresen indította a képzéseket, és ezzel évente több száz fő számára teremtette meg a hosszú távú rendőri munkavégzés lehetőségét.
A 2019. július 1-jétől rendvédelmi feladatokat ellátó szervvé átalakuló Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) (korábban: Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal) korábbi köztisztviselői hivatásos állományba történő kinevezése okán ezen állományviszonyban lévők oktatásában, a képzési program kidolgozásában és a szakmai vizsgák szervezésében jelentős szerepet vállalt iskolánk. Oktatói állományunk számára hasznos volt a diplomával rendelkező tiszti állomány rendőri munkára történő felkészítése, mely az Adyligeti Rendészeti Szakgimnázium megszűnését követően 2020 nyarán jelentős vizsgaszervezési feladatok ellátását is eredményezte számunkra mind Miskolcon, mind Remeteszőlősön.
2020-as évek
A 2020. július 1-jétől hatályos új szakképzési törvény 2020. szeptember 1-jétől új korszakot indított a szakképzésben, ami mind jogi, mind szakmai értelemben stratégiai átalakulást eredményezett. Iskolánk életében is nagy változást hozott az új szakképzési rendszer, ugyanis a teljes képzési- és intézményrendszer átalakult.
2020. szeptember 1-jétől a Rendőr tiszthelyettes szakmai oktatást háromféle képzési idővel indítottuk a technikumban. Az egy-, másfél-, két éves képzési időtartamba az előképzettségtől függően kerülhettek a jelentkezők, és az Országos Rendőr-főkapitányság döntése értelmében csak a 25 éves életkor alatti jelentkezők kerülhettek be a nappali rendszerű szakmai oktatásba.
A 2020/2021-es tanév több újdonságot is hozott. A korábbi Pedagógiai Program helyett Szakmai Program alapján végeztük a képzést, Ágazati alapvizsgát szerveztünk az elsős tanulóknak, akik a korábbihoz képest jelentősen megemelkedett ösztöndíjukat már nem csak a technikumtól, hanem a szakképzési kormányzattól is kapják.
2020-tól az Országos Képzési Jegyzéket (OKJ) a szakképzés új szabályozása szerint felváltotta a Szakma Jegyzék (SZJ), és ezzel együtt az OKJ-s szakképesítések csak kifutó jelleggel voltak végezhetők. A szakmajegyzékbe bekerült rendőr tiszthelyettes szakma örökölte a korábbi rendőr tiszthelyettes OKJ-s szakképesítés szakmai tartalmát és képzési időhosszait, és megmaradt a szakmai oktatás körében, melyet az új szabályozás szerint csak szakképző iskolákban lehet végezni. 2020 szeptemberétől ennek megfelelően megkezdte iskolánk a rendőr tiszthelyettes szakmai oktatást és kifutó jelleggel az iskolarendszerben és iskolarendszeren kívüli formában is kifuttatta a még folyamatban lévő OKJ-s osztályokat és képzési csoportokat.
A szakképzés rendszerének átalakításával párhuzamosan átalakult a rendőrképzést folytató iskolák köre is. 2020 júliusától az ORFK területi szerveként megalakult a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ (ROKK), mely a korábbi Adyligeti Rendészeti Szakgimnáziumot és Szegedi Rendészeti Szakgimnáziumot magába integrálva felnőttképző intézményként kezdte meg tevékenységét, így a folyamatban lévő iskolarendszerű képzéseket a megmaradó két rendészeti szakgimnáziumnak technikummá átalakulva kellett kifuttatnia a 2020/2021-es tanévben. Iskolánk az Adyligeti Rendészeti Szakgimnázium oktatási jogutódjaként megörökölte az adyligeti tanulókat és ezzel együtt az ARSZG oktatásigazgatási irattárát is, mely tartalmazza a korábban megszűnt rendőrségi oktatási intézmények oktatásigazgatási irattári anyagait is.
A változó szakképzési rendszerben kifutó OKJ-s rendőr tiszthelyettesi képzésben a korábban részszakképesítéssel végzett rendőröket a rendőri szervek teljes szakképesítés megszerzésére visszaiskolázták, így iskolarendszeren kívüli képzési formában az elmúlt években több ezren szerezhették meg a teljes rendőr tiszthelyettesi szakképesítést iskolánkban.
2020-ban a rendőrség igényeinek megfelelően a rendőr tiszthelyettes szakma mellett két szakképesítést hozott létre a belügyminisztérium a rendőr tiszthelyettesi munkakörben foglalkoztatott hivatásosok számára. A rendőri alapképzettséget jelentő rendőrjárőr szakképesítés közbiztonsági rendőrjárőr, illetve határrendész és útlevélkezelő rendőrjárőr képzés formájában végezhető el a ROKK Rendőrképző Akadémia Adyligeti és Szegedi tagozatain, valamint a rendvédelmi technikumokban Miskolcon és Körmenden. A négy képzési helyszínen 2020. szeptemberében indult meg a rendőrjárőr képzés, mely a technikumokban folyó rendőr tiszthelyettes szakmai oktatás mellett, azzal szinte azonos képzési létszámokat produkál országosan.
Iskolánkban a szakképesítést adó tiszthelyettesi képzés mellett az elmúlt években megjelent a felsőfokú rendőri szakmai képesítést biztosító Rendészeti szervező képzés is. A képzés szervezését az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság számára országos szinten végeztük és tanintézetünkben 4 képzési csoportban összesen 66 főt juttattunk el 2020 nyarára a szakmai vizsgára. Ekkorra már az adyligeti jogutódlás is bekövetkezett, így az adyligeti képzésben résztvevőket is átvéve összesen 351 fő számára szerveztünk felsőfokú szakképesítést adó szakmai vizsgát miskolci és adyligeti helyszínnel.
A szakmai végzettséget, illetve szakképesítést adó képzések mellett számos egyéb képzést is végeztünk az elmúlt években a rendőrség és társszervei számára. Legjelentősebb számban a rendőrség területi szervei által szaktanfolyamra történt beiskolázások alapján, az ORFK által jóváhagyott képzési programok szerint folytattunk képzéseket. Legjelentősebb létszámban a Körzeti megbízotti szaktanfolyam résztvevőit oktattuk, de megjelentek a Bűnügyi szaktanfolyam és az Iskolaőri szaktanfolyam résztvevői is iskolánkban. A Kísérőőri szaktanfolyam és Fogdaőri szaktanfolyam indítását 2020-ban a Covid miatti pandémiás helyzet nem tette lehetővé, és a későbbi meghirdetésre már nem jelentkeztek résztvevők.
A szaktanfolyamok átszervezése is megvalósult 2020-ban és a korábban rendszeresen végzett Bűnügyi szaktanfolyam indítására nem nyílt lehetőség mindaddig, míg 2022-ben a Bűnügyi alaptanfolyam képzési programját jóvá nem hagyták, így 2023-ra már több Bűnügyi alaptanfolyamot tudtunk meghirdetni.
Intézményünkön belül a szakképzés változásának egyik szelete volt a korábbi „mentor-képzés” markáns átalakítása. Míg korábban a mentorképzés egy egy napos, jobbára adminisztratív feladatok elvégzésére szolgáló felkészítés volt, addig az új szakképzési törvény a pedagógiára, a módszertanra helyezi a hangsúlyt azáltal, hogy a rendvédelmi mentoroknak pedagógiai-módszertani felkészítésen kell részt venniük. Ennek hiányában melléjük rendőr tanuló nem osztható be. A törvény a felkészítés tematikájának kialakítását már a technikumra bízta.
A mentorképzés programját iskolánk a TRIDENT nemzetközi pályázat eredményei alapján 2023-ban átalakította és a Belügyminisztériummal minősíttette, így már a hivatásos kollégák a továbbképzési kreditpontokat is megkapják a rendszeres mentori felkészítésükért.
A szakképzési törvény változásai többletjuttatásokat biztosítanak a rendvédelmi technikumban tanuló fiataloknak. Az egyik ilyen többletjuttatás, hogy a tanulmányok idejére IKT eszközt, azaz jelen esetben minden tanuló számára laptopot biztosítunk. Ez nem csupán egy eszközt jelent, hanem ezen eszközön megtalálnak minden olyan tananyagot, jegyzetet, tudástárat, amelyek a tananyag elsajátításához szükségesek. Az infokommunikációs trendekkel haladva, a korábbi papír alapú jegyzetekről áttolódott a hangsúly a digitális formátumokra. Ez természetesen az is jelenti, hogy sokkal gyorsabban és költséghatékonyabban tudjuk a módosulásokat átvezetni, új jegyzeteket beilleszteni a képzésbe. Mondhatjuk úgy is, hogy iskolánk ökolábnyomát ezzel jelentősen csökkentjük.
Jelentős eredményként könyveltük el, hogy tanintézetünk 2022-ben oktatói továbbképzéseket minősíttetett az Innovatív Képzéstámogató Központtal és 2023-ban hármat is meghirdettünk és tartottunk meg a rendészeti pályaorientációs képzésben oktatók számára.
2024. április 8-án intézményünk újabb képzéstörténeti pillanathoz érkezett el. A Rendőrség a rendőrjárőr szakképesítéssel rendelkezőknek is lehetőséget biztosít a tanulásra, hogy technikusi szintű végzettséget szerezzenek. Figyelembe véve, hogy a szakképzési törvény alapján csak szakképző intézmény végezhet szakmai oktatást, így tanintézetünk mellett csak a Körmendi Rendvédelmi Technikum kezdhette meg ezt a képzést. Tanintézetünk kihelyezett képzést folytat a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ adyligeti telephelyén, míg a Körmendi Rendvédelmi Technikum Szegeden tette ugyanezt. Ezen új képzési forma indult el országosan négy képzési helyszínen azon hivatásos szolgálati jogviszonyúak számára, akik 2020. szeptemberében kezdték meg elsők között a közbiztonsági-, illetve határrendész és útlevélkezelő rendőrjárőri tanulmányaikat. A munkaadó és az iskolapadba visszaült képzésben résztvevők igényeihez jól igazodó új tanrendű oktatásban a jelenléti oktatás, az otthoni önképzés, a rendszeres jelenléti konzultáció és a munkahelyi gyakorlat keveredik az elkövetkező hónapokban.
6. Központi elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
7. A honlap URL-je: https://www.mrvt.hu
8. Ügyfélszolgálat vagy közönségkapcsolat elérhetősége: nem releváns
9. Az ügyfélszolgálati vagy közönségkapcsolati vezető neve: nem releváns
10. Az ügyfélfogadás rendje: nem releváns
11. Igazgatói fogadóóra:
Az igazgatói fogadóóra helye, ideje: I. sz. épület, I. emelet 114. sz. iroda. Minden hét csütörtök napján 14:00-15:30 óráig.
Az igazgatói fogadóórára, Dsupin Tamara személyi aszisztensen keresztül telefonon (+36-46/323-916; 31/50-00), vagy személyesen előzetesen be kell jelentkezni.
OM azonosító: 029328
Felnőttképzési engedély száma: E - 000280/2014
Nyilvántartási szám a felnőttképzők nyilvántartásában: B/2020/000409.
1. Az iskola szervezeti egységei a szervezeti egységvezetők irányításával, az iskola éves munkatervének és a vezetői ellenőrzések végrehajtásáról szóló igazgatói intézkedés figyelembe vételével hajtják végre feladataikat és meghatározott rendszerességgel értekezletet tartanak. A munkaterv az iskolai tanév helyi rendjét határozza meg. A vezetői ellenőrzésről szóló intézkedés – amely nem vonatkozik a költségvetési belső ellenőrzésekre – rendelkezik az ellenőrzött területről, az ellenőrzés tárgyáról, az ellenőrzés során alkalmazható módszerekről, az ellenőrzéssel szemben támasztott követelményekről, az ellenőrzést végző vezető, ellenőrzött jogairól, kötelezettségeiről.
2. A tanulmányi osztály (TO) az igazgató oktatási-helyettes közvetlen irányításával végzi az iskolában folyó oktatási, szakképzési, oktatásigazgatási feladatok koordinálását. Gondoskodik a felvételi eljárás tervezéséről és szervezéséről, az oktatástechnikai eszközök, oktatási segédanyagok biztosításáról, a tanulmányi munkával összefüggő adminisztratív feladatok ellátásáról. Feladatait a szakmai munkaközösségek (szakcsoportok) tevékenységével szoros összhangban látja el. (bővebben: Tanulmányi osztály (TO))
3-4. A szakcsoportok ellátják az iskolarendszerű képzés tekintetében az oktató – nevelő és ehhez kapcsolódó egyéb feladatokat, iskolarendszeren kívüli – és egyéb képzések esetében az oktató – és ehhez kapcsolódó egyéb feladatokat. (bővebben: Alapozó Ismereti Szakcsoport (AISZ); Szakmai Ismereti Szakcsoport (SZISZ))
5. A koordinációs és humánigazgatási osztály (KOHI) tervezi és döntésre előkészíti a személyzeti – munkaügyi vonatkozású döntéseket, elkészíti és nyilvántartja az ehhez szükséges, vagy ennek eredményeként keletkezett okmányokat. Ellátja az állomány előmenetelének biztosításával összefüggő személyzeti feladatokat. Együttműködik az érdekképviseleti szervekkel. Végzi a szociális és kegyeleti gondoskodással kapcsolatos feladatokat. Biztosítja az állomány egészségügyi alapellátását, a jogszabályban előírt szűrő és alkalmassági vizsgálatok elvégzését. Segíti az igazgató fegyelemkezelő munkáját. Végzi a vagyonnyilatkozat – tételi kötelezettséggel és a nemzetbiztonsági ellenőrzésekkel kapcsolatos feladatokat. Ellátja az előző feladatokhoz kapcsolódó adatkezelési feladatokat. Gondoskodik az iskolára érkező iratok feldolgozásáról, az ügyviteli munka ellátásáról. Ellenőrzi, felügyeli az iskola szervezeti egységeinek iratkezelő tevékenységét. Figyelemmel kíséri az igazgató napi programjának alakulását, a programok megvalósításához szükséges feltételek biztosítását. Segíti az igazgatói adminisztrációt. Koordinálja az iskolai minőségbiztosítási programot, támogatja annak megvalósítását. Ellátja az iskolai rendezvények, az igazgató által tartott értekezletek szervezésével kapcsolatos feladatokat, biztosítja az iskola külső kommunikációját. Szervezi a nemzetközi kapcsolattartásból adódó feladatokat. Elemző – értékelő munka keretében elkészíti a végzett munkáról szóló iskolai éves- és tanéves összefoglaló jelentést. Működteti az iskola ügyeletét, amelynek keretében ellátja az iskola objektumainak őrzés – védelmét és kapcsolatot tart a BM Főügyelettel. Jogszabályban meghatározott szervek, vezetők számára tájékoztatást ad a rendkívüli eseményekről. Tervezi és felügyeli az intézmény minősített időszaki feladatait, felelős a riasztási-, készültségbe helyezési-, értesítési-, és tájékoztatási feladatok elvégzéséért. (bővebben...)
6. A közgazdasági osztály a költségvetés tervezésével kapcsolatos tevékenysége során összeállítja az elemi költségvetést. Nyilvántartja az eredeti, illetve a módosított előirányzatokat. Javaslatot tesz annak módosítására. Gondoskodik az elszámolások szabályszerűségéről. Vezeti a bevételekkel, kiadásokkal kapcsolatos ÁFA nyilvántartásokat. Nyilvántartja és figyelemmel kíséri a kártérítéseket és azok törlesztésére teljesített befizetéseket, a munkavállalói tartozásokat. Tevékenységi körében bonyolítja a pénztárforgalmat. Összeállítja a havi, negyedéves, féléves és éves költségvetési, pénzügyi beszámolót és annak szöveges indokolását. A számvitellel összefüggésben a fenntartó által elkészített szabályzatok alapján végzi a számviteli feladatait, a főkönyvi könyvelést. Közreműködik a leltár szervezésében, elkészíti a leltárfelvételi íveket, majd kiértékeli azokat. Információt szolgáltat a fenntartói szintű döntések előkészítéséhez, illetve alátámasztásához. Az illetmény számfejtéssel, TB ügyintézéssel kapcsolatosan összegyűjti és továbbítja a központosított illetményszámfejtéshez szükséges iratokat, a központosított illetmény számfejtés által készített listákat feldolgozva elkészíti és határidőre továbbítja a NAV, OEP, MÁK intézményei felé benyújtandó bevallásokat, illetve teljesíti az ezekhez kapcsolódó kifizetéseket, elvégzi a társadalombiztosítással kapcsolatos személyi ügyintézést. Adatokat, számvetéseket biztosít az igazgatói döntésekhez, az iskola más szervezeti egységei számára adatokat szolgáltat. (bővebben...)
7. A műszaki osztály a szervezeti elem osztály jogállású, melyet az osztályvezető vezet. Az osztályon belül a szakmai feladatok három csoport, az élelmezési csoport, az üzemeltetési csoport és a műszaki csoport között van megosztva. Az osztály általános feladatai közé tartozik a fejlesztési, beruházási tevékenységek tervezése, kivitelezése, az ingatlan és gép-műszerpark vonatkozásában üzemfenntartási feladatok végzése, üzemeltetési, szállítási, energiagazdálkodási, műszaki anyag és eszközgazdálkodási feladatok végrehajtása. Ellátja a munkahelyi étkezéssel kapcsolatos feladatokat. (bővebben..)
8. A technikai osztály a szervezeti elem osztály jogállású, melyet az osztályvezető vezet. Az osztályon belüli feladatmegosztás kettő csoport, az informatikai csoport és az ellátási csoport között történik. A feladat ellátási területeket figyelembe véve az osztály végzi az informatikai, oktatatás technikai és telekommunikációs szolgáltatások biztosításához tartozó feladatokat, koordinálja az iskola informatikai fejlesztéseit és meghatározza az iskola informatikai stratégiáját. Ellátja a fegyverzeti anyagok és a kiképzési eszközök biztosításához kapcsolódó szakmai munkát. Ellátja a személy és anyagszállítási igények kielégítése érdekében a gépjármű technika biztosítását célzó tevékenységeket, végzi a gépjárművek fenntartásával, üzemeltetésével kapcsolatos, továbbá a beszerzésekhez, közbeszerzésekhez tartozó szakmai feladatokat. Biztosítja az iskola anyagi, technikai ellátását, a személyi és tanulói állomány ruházati ellátását és végzi az ehhez tartozó szakmai munkát. (bővebben...)
A Koordinációs és Humánigazgatási Osztály (a továbbiakban: KOHI) 2008. évtől az iskola igazgatójának közvetlen alárendeltségében és irányításával működő, osztály jogállású szervezeti elem. Vezetője az osztályvezető. Az osztály az intézmény többi szervezeti elemével mellérendeltségi viszonyban áll. Az osztály működését, feladat- és hatáskörét a jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, iskolai belső normák és az igazgató utasításai határozzák meg.
A KOHI feladat- és hatásköre: - végzi az állományba kerülők pályáztatásával, kiválasztásával, kinevezésével kapcsolatos feladatokat, - előkészíti az állományban lévők szolgálati viszonyát érintő munkáltatói intézkedéseket, - koordinálja az állomány képzésével, továbbképzésével kapcsolatos feladatokat, - tervezi és döntésre előkészíti a személyzeti-munkaügyi vonatkozású döntéseket, elkészíti és nyilvántartja az ehhez szükséges, vagy ennek eredményeként keletkezett okmányokat, - ellátja a személyi állomány előmenetelének biztosításával összefüggő személyzeti feladatokat, - végzi a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel kapcsolatos feladatokat, - végrehajtja a nemzetbiztonsági ellenőrzésekkel kapcsolatos feladatokat, - ellátja a minősített adatok védelmével és kezelésével kapcsolatos szakmai feladatokat, - ellátja intézményi szinten az adatvédelmi tisztviselő hatáskörébe tartozó feladatokat, - végzi a személyi- és nyugdíjas állomány szociális és kegyeleti gondoskodásával kapcsolatos feladatokat, - kezeli a Személyügyi Támogató és Nyilvántartó Rendszert, - végzi a megbízási szerződések megkötésével kapcsolatos feladatokat, - biztosítja az állomány egészségügyi- és pszichológiai alapellátását, fogászati ellátását, a jogszabályban előírt szűrő és alkalmassági vizsgálatok elvégzését, - végzi a közegészségügyi és járványügyi feladatokkal kapcsolatos feladatokat, - végzi és ellátja az iskolában bekövetkező balesetekhez, sérülésekhez és megbetegedésekhez kapcsolódó szakmai feladatokat, - végrehajtja a környezet egészségügyi feladatok ellátásához kötődő szakmai feladatokat, - ellátja a személyi- és tanulói állomány időszakos vagy soron kívüli pszichikai alkalmasságvizsgálatához kapcsolódó szakmai feladatokat, - közreműködik az iskola szerződéseinek előkészítésében, megkötésében, - közreműködik az iskola lejárt követeléseinek behajtásában, - végrehajtja az iskola belső normatervezeteivel kapcsolatos koordinációs tevékenységet, - koordinálja az iskola közérdekű adatainak honlapon történő közzétételét és ezzel kapcsolatos adatszolgáltatást teljesít, - tervezi, szervezi és irányítja az iskola ügyeleti szolgálatát, - tervezi, szervezi és irányítja az iskola tanintézeti gyakorlatát, - ellátja a tanulói fegyelemkezelő tevékenység keretén belül a fegyelmi eljárás lefolytatásával kapcsolatos feladatokat, - végzi az iskola saját, továbbá az iskolára átrendelt hivatásos állományával kapcsolatos fegyelemkezelő szakmai munkát, - végrehajtja a védelemigazgatási feladatokat, - ellátja az iskola minőségirányítási rendszerének hatékony működését biztosító feladatokat, részt vesz a minőségfejlesztési csoport szakmai irányításában, a feladatok koordinálásában, - ellátja az iskolai rendezvények szervezésével kapcsolatos feladatokat, - részt vesz az iskola külső-, belső PR feladatainak tervezésében, szervezésében, végrehajtásában, - végzi az iskola nemzetközi kapcsolataiból adódó szervezési feladatokat, - gondoskodik az iskola iratkezelési szabályzata szerint az iskolában keletkezett vagy iskolára érkezett iratok kezeléséről, az ügyviteli munka ellátásáról, - felügyeli, koordinálja, ellenőrzi az iskola szervezeti elemeinek iratkezelő tevékenységét, - figyelemmel kíséri az igazgató napi programjának alakulását, a programok megvalósításához szükséges feltételeket biztosítja, - segíti az igazgatói adminisztrációt, - végzi az elemző-értékelő munkával kapcsolatos feladatokat, - együttműködik az érdekképviseleti szervekkel, - kapcsolatot tart a társ rendvédelmi technikummal, területi rendvédelmi szervekkel, más hivatalos szervekkel, hatóságokkal, társadalmi szervekkel, szervezetekkel, - végrehajtja a szükséges nyilvántartásokhoz, jelentésekhez kapcsolódó feladatokat, - statisztikai adatszolgáltatást teljesít a jogszabályokban meghatározott esetekben
Szervezeti felépítés:
Osztályvezető: Nemes Ferenc r. alezredes 1. ép. 1. em. 118. iroda BM: 50-02
Osztályvezető helyettes: Dr. Hanyiszkó Zsuzsa r. alezredes 1. ép. 1. em. 113. iroda BM: 50-06
Alosztályvezető: Kovács Tamás r. alezredes
Előadók: Dr. Balázs Szonja kiemelt főelőadó (jogi)
Sándor Eszter kiemelt főelőadó (minőségbiztosítási)
Ügykezelés: Lukács Zsófia ügykezelésvezető
Szaszkóné Földeák Zsanett előadó
Több munkafolyamatot ellátó ügyviteli alkalmazott: Balla-Gyenes Emőke
Ügyeletes: Gyarmati Róbert r. törzszászlós Gégény Róbert c. r. főtörzszászlós Kapi László c. r. főtörzszászlós Leskó Krisztián r. törzszászlós Soós Gyula r. törzszászlós Varga Balázs r. főtörzszászlós
Szolgálatparancsnok-helyettes: Hován Szabolcs c. r. főtörzsőrmester Lánczi Attila c. r. törzszászlós Pető István c. r. zászlós Taraszovics Zoltán r. törzsőrmester Zolotnoky Szidónia c. r. törzszászlós
Egészségügyi szolgálat: Farkas Istvánné Dr. Csikós Mária Márta (szakorvos)
Dr. Székely Aranka (foglalkozás egészségügyi orvos)
Dr. Patkó Eszter (fogorvos)
Dr. Székely Balázs (fogorvos)
Babarcsik Andrea asszisztens (fogászati)
Tóth Anita asszisztens (általános)
Tóthné Gergely Kornélia asszisztens (pszichológiai)
Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést vagy felügyeletet gyakorló szerv:
A technikum irányító szervének megnevezése, székhelye: Belügyminisztérium 1051 Budapest, József Attila utca 2-4.
A technikum fenntartójának megnevezése, székhelye: Belügyminisztérium 1051 Budapest, József Attila utca 2-4. Elérhetőségei
A technikum középirányító szervének megnevezése, székhelye: Országos Rendőr-Főkapitányság 1139 Budapest, Teve utca 4-6. Elérhetőségei
Átruházott irányítási hatáskörök:
jóváhagyja a szervezeti és működési szabályzatot és a házirendet;
a kinevezés és felmentés kivételével gyakorolja a vezető felett a munkáltatói jogokat;
egyedi utasítás kiadása feladat elvégzésére vagy mulasztás pótlására;
jelentéstételre vagy beszámolóra kötelezés;
meghatározza a térítési díj és a tandíj megállapításának szabályait, valamint az adható kedvezmények feltételeit;
értékeli a rendvédelmi szakképző intézmény szakmai programjában meghatározott feladatok végrehajtását és az oktatói munka eredményességét;
a rendvédelmi szakképző intézmény igazgatójának javaslatára jóváhagyja az adatt tanévben - szervezhető szakmai oktatások és szakmai képzések körét, - indítható osztályok számát, - alkalmazandó tantárgyfelosztást,
a rendvédelmi szakképző intézmény kezelésében lévő közérdekű adatok és közérdekből nyilvános adatok, valamint az irányítási hatáskörök gyakorlásához szükséges, törvényben meghatározott személyes adatok kezelése.
A középirányító szervet kijelölő törvény, kormányrendelet megjelölése:
A szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 12/2020. (II.7.) Korm. rendelet